divendres, 9 de setembre del 2011

Salt del Cabrit

Puigdeniu - Gorg de Saborell -  Gorg de Saborell - Cap de Mort - Salt del Cabrit - Les Palanques - La Bertrana

Excursió d'uns 8,5 Km. amb un desnivell de 240 m. Es pot fer caminant molt tranquil·lament en unes 3 hores.
Sortim pel camí que hi ha al  final del passeig del Pedró (Puigdeniu) fins que trobem  el camí més ample que porta a la Barra de Ferro. Travessem la riera de les Gorgues dues vegades i continuem fins el cartell que indica: Gorg de Saborell.  Allà descendim fins arribar a la riera on podem caminar descalços pel mateix llit del riu. Pugem una altra vegada fins on hem trobat el cartell i seguim direcció  Salt del Cabrit. A l'altra banda de la riera  tenim una primera visió del monòlit del Cap de Mort. Travessem  la riera de les Paganes i de seguida  tindrem vistes del pantà de Sau.

Engorjats de la riera de les Gorgues

El Cap de Mort
El cap de Mort també se'l coneix com el Ninot de les Gorgues. Va ser un dels referents en els inicis de l'escalada osonenca a causa dels desprendiments del seu barret, que durant molts anys va representar una gran dificultat. La primera ascensió que se'n tingui constància, data de l'any 1961; l'any 1971 una altra cordada va instal·lar una creu al cim, que avui encara hi és.

Salt Gros de la Gorga

A 100 m del Salt Gros de la Gorga trobarem el Salt del Cabrit que és el darrer salt d'aigua de la riera de Sant Martí, abans de desembocar a la riera de les Gorgues. És un salt d'uns 20 metres d'alçada.

Per tornar agafem el camí de St Jaume passant per les Palanques i per la Berrtrana.