divendres, 14 d’octubre del 2011

Sant Corneli

Cantonigròs - Sant Corneli - Cantonigròs

Ruta circular, fàcil, d'uns 10'5  km aproximadament.
S’agafa el camí que hi ha a la carretera de Cantoni passada la gasolinera, a mà dreta. Arribem primer a la font dels enamorats, seguim el camí. Els indicadors ens hi duran (1h 30 min).

Font dels enamorats

Ermita de Sant Corneli
L'ermita de Sant Corneli està situada dalt d'un serrat a 1024 m. És dedicada a Sant Corneli, papa i Sant Cebrià, bisbe i és citada l'any 1292 però podria ser més antiga. L'edifici no és romànic, té una nau rectangular sense absis. El campanar és quadrat i  hi figura la data de 1868.  L'ermita tenia un retaule barroc amb els dos màrtirs: Sant Corneli i Sant Cebrià

Dolmen de Sant Corneli

El Dolmen de St Corneli el trobem tocant a la paret de darrera l’ermita, cara nord. Descobert el 1969 pel masover de la Cau, en Francesc Puntí.
 S’han trobat en el mateix pla de la Cau, eines de sílex, puntes de llança, ossos humans, probablement hi havia un poblat remotíssim.
També s’hi ha trobat unes lloses molt amagades i arrenglerades que podrien ser d’un tombal del poblat.
Tot fa pensar en l’existència d’un poblat ibèric a la Cau.

Per tornar es pot anar cap a Tavertet, hi ha un indicador a l’ermita. S'ha de baixar per  un camí estret amb  graons fins arribar al  camí més ample; tirant cap a la dreta vas direcció Tavertet, trobarem  un altre trencant per anar a la Cau,  nosaltres seguirem el camí ample fins arribar a la carretera del Pontí i la seguirem direcció Cantoni fins arribar a la pista més grossa que ens durà al Pla d’Ardura i a la benzinera.